Skip to content

Supremes – Stop! In The Name Of Love

Hádka mezi dvěma milenci není příjemnou věcí pro nikoho, ovšem i taková věc může inspirovat vznik slavného hitu. A právě to je případ jedné z nejslavnějších písní dívčí skupiny Supremes – Stop! In The Name Of Love.
Supremes znamenaly ve své době snad nejsilnější blokádu tzv. britské invaze do Ameriky. Zatímco americký žebříček dobývala jedna anglická skupina za druhou, Supremes mezi tím bezpečně bodovaly na #1 hned několika po sobě jdoucími hity jako Where Did Our Love Go, Baby Love nebo Come See About Me. I proto se na jejich další singl čekalo velmi netrpělivě. A právem Stop! In The Name Of Love koncem zimy 1965 opět bezpečně ovládla vrchol Billboardu.
Supremes tehdy tvořily dívky Florence Ballard, Mary Wilson a především hlavní zpěvačka Diana Ross. Dívky si však vlastní hity nepsaly, na to měly celý tým lidí, často je zásobovalo trio skladatelů dvou bratrů Briana a Edwarda Hollandových a Lamonta Doziera. Ti skládali hity i mnoha dalším interpretům produkční firmy Motown (Marvin Gaye, Four Tops, Martha And The Vandellas či Marvelettes).
S ideou na Stop! In The Name Of Love přišel konkrétně Lamont Dozier při hádce se svou přítelkyní. Nešlo ani tak o obsah písně, ale o název, během hádky totiž Dozier na svou přítelkyni vykřikl právě: „Stop! In The Name Of Love“, český ekvivalent by pravděpodobně zněl: „Ve jménu lásky, přestaň!“ I v angličtině ovšem formulace zněla poněkud hloupě, což mělo hned dva klady. Dvojice se přestala hádat a oba se rozesmáli. A hlavně – vznikl titul pro novou písničku.
Singl znovu naprosto bezpečně usedl až na vrchol amerického žebříčku odkud odsunul Beatles s písní Eight Days A Week (než o dva týdny později ustoupil další britské skupině Freddie And The Dreamers a jejich hitu I’m Telling You Now). Úspěch Supremes vynesl nominaci na cenu Grammy a pro koncertní vystoupení dívky nacvičily i speciální choreografii, kterou jim takříkajíc „na fleku“ vymysleli jejich kamarádi z Temptations Paul Williams a Melvin Franklin. Stalo se tak během čekání v zákulisí před televizním vystoupením.
Singl se stal velikým hitem i v Británii, kde ho navíc v 80. letech do hitparád znovu vrátili Hollies. Z dalších interpretů jej převzali např. Jackson 5, Gene Pitney nebo Johnny Rivers.