Kapela Dave Clark Five patřila k nejúspěšnějšímu exportu Velké Británie v 60. letech. Po Beatles a Rolling Stones zejména v Americe skórovali neuvěřitelně dlouhou sérií hitových singlů postavených buď na dupavém tanečním rytmu nebo na harmonických baladických vokálech. Jedním z největších byl hit Bits And Pieces.
Dave Clark byl bubeník, doprovodný zpěvák a především leader kapely, který jako jeden z mála muzikantů v té době dobře ošetřoval také finanční a právní zázemí kapely. Jedním z jeho „fíglů“, jak udržet práva kapely pod jednou střechou, bylo i to, že je jako spoluautor podepsaný na všech vlastních písních kapely, ať už se na nich podílel nebo ne (jaká dohoda mezi členy kapely v tomto směru panovala, není dodnes známé). Tak je spoluautorem právě i hitu Bits And Pieces, který napsal sólový zpěvák a klávesák kapely Mike Smith.
Bits And Pieces měla těžkou úlohu navázat na jedničkový hit kapely Glad All Over, který ji vystřelil na první pozice žebříčků, odkud sesadil hit Beatles I Want To Hold Your Hand a spustil tak módní spekulace novinářů, jestli londýnský hitový styl střídá ten liverpoolský. To ovšem nevadilo dívčímu triu Supremes, když slečny písničku vzápětí natočily na své album cover verzí nazvané A Bit Of Liverpool. Bits And Pieces každopádně splnila svou roli, do první desítky se probojovala ve většině žebříčků (USA, Velká Británie, Kanada, Irsko, Holandsko, Austrálie a další).
Singl byl typický pro zvuk Dave Clark Five té doby, důraz na základní rytmus bicích podpořený tenorovým saxofonem a jednoduchou, ale nosnou basovou linkou, silný hlavní zpěv s „nakřápnutým“ hlasem Mike Smitha a vokální opakovačky ostatních členů. To byl rock and rollový recept, který v podání Dave Clark Five zabíral stoprocentně. Navíc si kapela vymyslela mezi zpěv do meziher choreografii, kdy začali na pódiu na místě pochodovat. Fanouškové si rychle zvykli to po nich opakovat – a parkety tanečních sálů rychle braly za své, proto organizátoři koncertů, resp. majitelé tančíren prý kapele zakazovali hit hrát.