Maxine Nightingale – Right Back Where We Started From

  • Kategorie: Hudební knihovna

    V dnešní době téměř každý mladý zpěvák či zpěvačka, který se chce hudbou živit, musí zpívat v komerčně vděčných muzikálech. Nicméně muzikály pochopitelně nejsou novým vynálezem; v té podobě, jak je vnímáme dnes, už se hrají od šedesátých a sedmdesátých let. Zpěvačka dnešní hudební knihovny vyrostla právě z nich, jmenuje se Maxine Nightingale a zazářila hitem Right Back Where We Started From.

    Maxine Nightingale měla k herectví a muzice blízko, její otec byl povoláním komik a mladá Maxine se do profesionálního showbusinessu vydala už ve „sladkých šestnácti“, kdy začala zpívat v muzikále Vlasy v londýnském West Endu a přivydělávala si jako doprovodná studiová zpěvačka. Poté se sblížila s japonským režisérem jménem Minoru Terada Domberger, který ovšem pracoval v Německu. Maxine se za ním přestěhovala, přičemž v Německu pokračovala v muzikálové kariéře v Jesus Christ Superstar či v u nás méně známém Godspell.
     
    V roce 1973 se vrátila do Británie a opět pokračovala jak v muzikálové práci (Savages), tak v natáčení vokálů ve studiu. Během takového natáčení si jí všiml producent Pierre Tubbs (např. Pretty Things) a navrhl skladatelovi J. Vincentu Edwarsovi, že by pro ni mohli něco složit. Výsledek byl právě Right Back Where We Started From (Vraťme se tam, kde jsme začínali). Později prozradili, že ji společně složili během sedmi minutové cesty do nemocnice, kam spěchali k porodu Tubbsovy manželky, přičemž stylově chtěli udělat něco v duchu klasických hitů amerického Motownu.
     
    Maxine se prý do nahrávání nijak zvlášť nehrnula, s úspěchem desky nepočítala, proto zprvu odmítla, i když posléze desku nazpívala s doporučením, že by bylo lépe ji vydat pod nějakým pseudonymem (mimochodem v překladu „nightingale“ trefně znamená „slavík“). Nelíbilo se jí nic, písnička pro ni byla vysoko, její natočení jako duetu s Edwardsem odmítla (později konstatovala, že na demo nahrávce zpíval „prostě hrozně“), nelíbilo se jí ani hlasité aranžmá kláves a rytmické tleskání.
    Dokonce ji prý musel skladatel Edwards přesvědčit, aby se nenechala zaplatit od hodiny jako při své studiové práci, ale souhlasila raději s výplatou až podle počtu prodaných desek (tj. tantiémy). Aniž by Maxine čekala na výsledek, vrátila se do Německa (s Dombergerem už měla v té době dítě) a společnost zatím poslala pod jejím skutečným jménem singl do světa. Jistě k nemalému úžasu Maxine se deska okamžitě vyšvihla do první desítky jak v Británii (#8), tak v Americe (#2), ale i v Holandsku (#3), Austrálii (#4), Kanadě (#5), Novém Zélandu (#6), Švédsku (#9) nebo Francii (#10) a brzy z toho byl miliónový prodej, zlatá deska a skeptická zpěvačka byla jistě velmi ráda, že si nenechala vyplatit 45 dolarů za jednorázové natáčení.
     
    A ještě perlička – mezi najatými hudebníky, kteří doprovod natočili, nechyběli dva členové Electric Light Orchestra, baskytarista Mike de Albuquerque a houslista (a zároveň autor smyčcového aranžmá) Wilfred Gibson. Bubnoval Pete Kircher (posléze člen Status Quo) a za klávesami stál Dave Rowberry, někdejší člen Animals, který krátce předtím spolupracoval i s Kinks.
     
    Koncem 80. let písničku znovu do hitparád vrátila americká zpěvačka Sinitta.

    Interpret: Maxine Nightingale
    Autoři: Pierre Tubbs / J. Vincent Edwars
    Rok vydání: 1973

    Písničku si můžete poslechnout i na profilu radia na webu Facebook


Nedávno hrálo

načítám historii odehraných skladeb...